fbpx

Osobista stylistka – czy warto? Wszystko, co chcesz wiedzieć

osobista stylistka na zakupach personal shopper

 

Osobista stylistka, jak nazwa wskazuje, stylizuje klientów indywidualnych.

To szerszy zakres czynności niż tylko zakupy dla klienta, mimo to w Polsce określenia „osobista stylistka” i angielskie „personal shopper” funkcjonują w zasadzie zamiennie.

Jakie usługi oferuje osobista stylistka?

  • analiza kolorystyczna – pozwala określić, w jakich kolorach Ci najpiękniej. Trzymanie się tej spójnej palety kolorystycznej pomaga też w opanowaniu nadmiaru ubrań (mniej elementów, lepiej do siebie pasujących)
  • analiza sylwetki – dzięki niej poznajesz mocne i słabsze strony swojej sylwetki. Uczysz się, które fasony są dla Ciebie korzystne (i jak je nosić), a którym odpuścić. O ile analiza kolorystyczna to zwykle odrębna usługa (wymaga czasu, warunków, narzędzi), analiza sylwetki to zwykle część większych, kolejnych usług
  • przegląd szafy – ma na celu usunięcie z Twojej szafy wszystkich niepasujących do Ciebie, zbędnych ubrań. Z tego, co zostanie, tworzymy zestawienia, które bardzo często okazują się nowe i dotąd nieodkryte. Po przeglądzie szafy wiemy też dokładnie, o co uzupełnić Twoją garderobę.
  • zakupy – wspólne lub realizowane bez obecności klienta – uzupełniają Twoje luki w szafie oraz inne, „ubraniowe” cele
  • projektowanie stylizacji – jednorazowa pomoc w skomponowaniu stylizacji
  • style coaching – sama mam alergię na słowo „coaching”. Nie mniej, wspieranie Cię w umiejętnej ekspresji siebie poprzez własny styl, uważam za główny cel w moim zawodzie. Dobry stylista ubiera, a nie przebiera. Zamiast narzucania Ci swojej wizji, pokazuję Ci rzeczy i zestawienia, w których poczujesz się idealnie jak w drugiej skórze, a na które sama mogłabyś nie trafić.
    Czasami sama doskonale wiesz, czego chcesz, w czym czujesz się najlepiej – wtedy wystarczy poprzedzająca usługę rozmowa, a szlifowanie Twojego stylu odbywa się naturalnie, w trakcie trwania każdej z usług. Natomiast, jeśli czujesz, że brak Ci pomysłu na siebie i totalnie nie masz pojęcia, w którą stronę iść – w tym momencie wkraczamy właśnie w proces „style coachingu”.

Oczywiście ww. usługi to te najbardziej podstawowe. Mogą zostać obudowane w pakiety (np. metamorfozy, sesje zdjęciowe) lub ulegają jeszcze węższej specjalizacji (ślubna analiza kolorystyczna; stylizacja na event). Natomiast powyższe elementy to kwintesencja pracy osobistej stylistki.

Co wybrać?

Analizę kolorystyczną i sylwetki warto zamówić zwłaszcza jeśli chcesz świadomie i (docelowo) samodzielnie pracować nad swoją garderobą. Kompetentna stylistka kolor i fason dobierze Ci na bieżąco w czasie przeglądu czy zakupów, ale Ty – będąc przygotowana – wyniesiesz z tych usług znacznie więcej.

Przegląd szafy jest zwykle niedoceniany, bo działamy wedle schematu: nie mam co ubrać -> idę na zakupy. Tymczasem, zwykle mamy w szafie mnóstwo świetnych, niewykorzystanych ubrań z potencjałem. Odsłonięcie tych najlepszych i stworzenie z nich stylizacji często sprawia, że wcale nie potrzebujesz iść na zakupy, a idąc – wiesz dokładnie, co Ci potrzeba. To generuje olbrzymie oszczędności finansowe, a jeśli dodać do tego sprzedaż niepotrzebnych ubrań – możemy mówić wręcz o zyskach!

Zakupy to ostatnie ogniwo stylowego łańcucha. To zwykle doskonała okazja, by zajrzeć w nieodkryte miejsca lub uzupełnić garderobę na nadchodzący sezon. Jeśli zakupy są Twoją zmorą, nie możesz znaleźć nic wartościowego lub często kupujesz rzeczy zbędne, to usługa idealna dla Ciebie. Zakupy ze stylistką są szybsze, bardziej efektywne i … efektowne ;). Mam „oko” do najlepszych ubrań, ale i chronię Cię przed złymi decyzjami. Pomyśl, ile kosztował Cię ostatni, nietrafiony ciuch!

Ile kosztują usługi osobistej stylistki?

Cóż, usługi osobistej stylistki nie należą do najtańszych. To usługi luksusowe (podnoszą jakość życia, ale nie są niezbędne), a do ich realizacji, wykwalifikowany specjalista oddaje Ci w 100% swoją uwagę i czas. I w tym tkwi cały szkopuł.

Pomyśl, czy dałabyś radę codziennie chodzić na wyczerpujące, 5-6 godzinne zakupy? Pewnie nie. To tak, jak my;). Możesz śmiało założyć, że co drugi dzień (10-15 dni w miesiącu) to dla stylistki „pod korek”. Zwłaszcza, że jest jeszcze sporo innych spraw do ogarnięcia, a chciałabyś, by stylistka była wypoczęta, mentalnie obecna i skupiona na Tobie w dniu usługi! Więc… w ciągu tych kilku-kilkunastu dni musimy zarobić na wszystkie koszty działalności i na swoje (godne) życie. Ile potrzebowałabyś zarobić dziennie na naszym miejscu? Matematyka jest czysta. Stąd właśnie dzień pracy osobistej stylistki to koszt od ok. 400zł po czterocyfrowe sumy.

Wiem, że te koszty mogą zniechęcać, zwłaszcza gdy większość z nas wydaje na ubrania do 1500 zł rocznie, a średnia jest jeszcze niższa. Pamiętając także o tym, dzielę się z Tobą swoją wiedzą w ramach bezpłatnych: grupy, live’ów, bloga i newslettera, a także stworzyłam niedrogie e-booki PDF oraz kursy i usługi on-line.

Czy warto?

Czy warto inwestować w siebie? Jasne!
Gdy Twoje zakupy stają się bardziej trafne, satysfakcjonujące na dłużej i szybsze – oszczędzasz czas i pieniądze, które dotąd znikały bez śladu. Do tego niezaprzeczalne korzyści, o których cicho marzysz: satysfakcja ze swojego wyglądu; lepsze codzienne samopoczucie, pewność siebie i poczucie spójności; nowy błysk w oczach swoich i otoczenia. Twoja satysfakcja z siebie to lepsza energia w rodzinie, relacje (zwłaszcza z partnerem czy zawodowe) i dobry wzorzec troski o siebie (zwłaszcza w oczach Twojej córki). Poczucie bycia zaopiekowaną, ważną i wyjątkową. W końcu, to także mądra konsumpcja, która dba także o środowisko.

To co, nad czym chciałabyś popracować?

1 Comment

  1. Maria
    8 sierpnia 2019

    Myślę, że większości z nas przydałaby się wizyta u stylistki 🙂 Niektóre panie mają problem z doborem ubrania do sylwetki.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Scroll to top

Kupując przez Internet od przedsiębiorców [co do zasady] przysługuje Ci tzw. prawo do namysłu (odstąpienia od umowy w terminie 14 dni). Dostarczony produkt możesz zwrócić nie podając przyczyny.

Prawo do namysłu nie dotyczy jednak treści cyfrowych, które "z Internetu" pobierasz na swoje urządzenie. Mówiąc prosto - nie masz jak takiego produktu fizycznie "zwrócić" (bo jak? odsyłając e-mailem?) i zawsze możesz gdzieś przechowywać jego kopię.

Zaznaczając check-box, produkt otrzymasz natychmiast, ale nie będziesz mogła z niego zrezygnować.
Bez zaznaczenia zachowasz prawo do namysłu (gdybyś jeszcze chciała się namyśleć), ale produkt otrzymasz po 14 dniach, gdy to prawo wygaśnie.

Rezygnacja z prawa do namysłu nie oznacza, że nie możesz reklamować produktu w razie ewentualnych problemów :). Oznacza tyle, że jesteś pewna podjętej decyzji zakupu.