fbpx

Analiza kolorystyczna – czym ta online różni się od tradycyjnej?

Analiza kolorystyczna to moja wielka miłość. Odkąd odkryłam istnienie systemu 12 typów, wciąż nie wychodzę z podziwu dla jej możliwości, wniosków i efektów, które niesie. Od 6 lat szkolę z analizy przyszłe wizażystki-stylistki i mogę śmiało powiedzieć, że obecnie analiza kolorystyczna nie ma przede mną tajemnic.

Często pytacie, czym e-analiza kolorystyczna różni się od tej tradycyjnej, z użyciem chust. Czy jest tak samo dokładna? W tym wpisie odpowiadam na Wasze wątpliwości, wskazując na podobieństwa i różnice. Rzecz jasna, mówię to z perspektywy swojej i wykonywanych przez siebie usług ;).

WYNIK

Zaczniemy od najważniejszego ;). Wynik analizy kolorystycznej jest taki sam, niezależnie czy analizę przeprowadzamy tradycyjnie czy przez Internet. Nie mam co do tego wątpliwości!

PRZEBIEG ANALIZY

Mimo innych narzędzi, obie analizy przebiegają analogicznie. Pomijając analizę wyglądu, pierwszy etap to ustalenie Twoich atrybutów: jesteś jasna czy ciemna, ciepła czy chłodna, przygaszona czy kontrastowa?

W przypadku analizy na żywo, używam do tego celu kompozycji z kilku starannie wyselekcjonowanych chust. W analizie online chusty zostają zastąpione przez grupy kolorowych prostokątów, które „przymierzam” do Twojego (odpowiednio przygotowanego) zdjęcia. Równolegle tłumaczę Ci, jak dana grupa barw wpływa na Twój wygląd, więc wszystko możesz sama zweryfikować „na własne oczy”. Ostatecznie otrzymujemy komplet 3 atrybutów, które opisują Twój typ kolorystyczny.

Przykładowe porównanie w jednej parze atrybutów. Twarz zamazałam na potrzeby publikacji ;).

Drugi etap to wskazanie najważniejszego atrybutu, który w największym stopniu decyduje o Twojej palecie. Do tego celu wykorzystuję specjalistyczne ramy. Najkorzystniejsza rama jednocześnie wynik analizy – Twój typ w systemie 12 typów.

Trzeci etap – ustalanie dokładnej palety – wygląda już nieco inaczej.

Stacjonarnie:
Gdy widzimy się na żywo, po kolei przykładam Ci kilkadziesiąt chust, które prawdopodobnie najlepiej korespondują z Twoją urodą (mogłabym przyłożyć Ci wszystkie 160, ale to byłoby zupełnie pozbawione sensu). Dla każdej chusty podejmujemy odrębną decyzję – z tych najlepszych powstaje Twoja, w 100% indywidualna paleta, a dla każdego koloru otrzymujesz papierowy „wzornik”. W ramach tej palety zwykle kształtuje się kilka (4-6) najlepszych grup odcieni.

On-line:
W przypadku analizy online przykładanie pojedynczych kolorów nie miałoby większego sensu. Tu – już w oparciu o moją wiedzę i doświadczenie – przygotowuję dla Ciebie kilka-kilkanaście planszy, w których już dokładnie tłumaczę Ci, jak Twoja uroda reaguje na poszczególne grupy barw i pojedyncze barwy. Zaczynam od najlepszych palet (grup odcieni), które dodatkowo obrazowo opisuję i bywam w tym niemal poetycka ;).

PALETA KOLORÓW

Po analizie na żywo otrzymujesz próbnik ze swoimi kolorami, zaś po analizie on-line nie. Czy to znacząca różnica? Niekoniecznie. Wszystko dlatego, że nawet z najdokładniejszym próbnikiem będzie Ci bardzo ciężko znaleźć w 100% identyczne kolory w sklepie. To co nas bardziej interesuje, to właśnie całe GRUPY ODCIENI.

Łatwiej zapamiętać, że np. dobrze Ci w spokojnych granatach, khaki i musztardowych żółciach – z taką wiedzą doskonale poradzisz sobie w sklepie, a w przymierzalni (nauczona na co zwracać uwagę) ostatecznie zweryfikujesz dany wybór. Poza tym, w obu przypadkach (analizach) otrzymujesz dostęp do kursu „Twój typ urody”, a tam czeka na Ciebie mini-rama kolorystyczna Twojego typu urody, z którą możesz wygodnie testować dowolny kolor, czy znajdowałby się w próbniku, czy nie (zobacz jak to działa).

__________
Wiadomo, że spotkanie twarzą w twarz to dla nas inne, często znacznie głębsze doświadczenie i okazja do żywej rozmowy. Bardzo lubię się z Wami spotykać i jeśli tylko wolisz analizę kolorystyczną na żywo, zapraszam do Rzeszowa :). Nie mniej, mam nadzieję, że tym wpisem rozwiałam Twoje obawy, które wiążą się z analizą w wersji online.

[ TU ZAMÓWISZ ANALIZĘ KOLORYSTYCZNĄ ONLINE ]

A jeśli masz jeszcze jakieś pytania, pisz śmiało w komentarzu!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Scroll to top

Kupując przez Internet od przedsiębiorców [co do zasady] przysługuje Ci tzw. prawo do namysłu (odstąpienia od umowy w terminie 14 dni). Dostarczony produkt możesz zwrócić nie podając przyczyny.

Prawo do namysłu nie dotyczy jednak treści cyfrowych, które "z Internetu" pobierasz na swoje urządzenie. Mówiąc prosto - nie masz jak takiego produktu fizycznie "zwrócić" (bo jak? odsyłając e-mailem?) i zawsze możesz gdzieś przechowywać jego kopię.

Zaznaczając check-box, produkt otrzymasz natychmiast, ale nie będziesz mogła z niego zrezygnować.
Bez zaznaczenia zachowasz prawo do namysłu (gdybyś jeszcze chciała się namyśleć), ale produkt otrzymasz po 14 dniach, gdy to prawo wygaśnie.

Rezygnacja z prawa do namysłu nie oznacza, że nie możesz reklamować produktu w razie ewentualnych problemów :). Oznacza tyle, że jesteś pewna podjętej decyzji zakupu.